o:17645 Компаративна анализа фонолошких способности деце са специфичним језичким поремећајем и деце типичног језичког развоја докторска дисертација Comparative analysis of phonological abilities in children with specific language impairment and children with typical language development : doctoral dissertation sr Циљ истраживања је био да се утврде фонолошке способности, образац и природа поремећаја у фонолошком развоју деце са специфичним језичким поремећајем. Интересовање за децу са специфичним језичким поремећајем проистиче из чињеница да у нашем класификационом дијагностичком систему не постоје „фонолошки поремећаји“ као изолована дијагностичка категорија, већ се свако дете које има уредне чулне, моторичке функције и просечна интелектуална постигнућа а „заостаје“ у говорно-језичком развоју, дете које је касније проговорило, потом неправилно изговара или уопште не изговара велики број гласова, сврстава у категорију језичког поремећаја „дисфазија“. Са друге стране се дете са наизглед само неправилним изговором неколико гласова сврстава у дијагностичку категорију говорних поремећаја „дислалија“. Стога је у раду дат преглед приступа дефинисању и разматрању развоја фонолошке способности у циљу детерминисања и разумевања природе развојног фонолошког поремећаја... The purpose of this study was to determine phonological skills, pattern and nature of phonological development disorders in children with specific language impairment. The interest in children with specific language impairment stems from the fact that our diagnostic classification system does not recognize "phonological disorders" as a separate diagnostic category, but classifies every child, having clear sensory, motor functions, and average intellectual achievement, yet "lagging" in speech and language development, or a child who started talking later than expected, then incorrectly pronounces or does not pronounce at all a large number of sounds, in the "dysphasia" category of language disorders. On the other hand, a child with apparently only irregular pronunciation of a few sounds is classified in the diagnostic category of speech disorders called "dyslalia". The present study gives an overview of approaches to defining and reviewing the development of phonological abilities in order to determine and understand the nature of developmental phonological disorders... Специјална едукација и рехабилитација - Поремећаји језика / Special education and rehabilitation - Language disorders Datum odbrane: 6.9.2017. фонолошка способност, фонолошка свесност, специфични језички поремећај, типичан развој језика phonological ability, phonological awareness, specific language impairment, typical language development yes 50057231 91552101 5779 91552100 50057231 2018-05-23T12:33:11.053Z 45 no 46 mentor Neda R., 1983- Milošević 2017 63 mentor Mile, 1961- Vuković 2017 63 član komisije Nada, 1952- Dobrota Davidović 2017 63 član komisije Vesna, 1953- Polovina 2017 269 листова 6899656 http://phaidrabg.bg.ac.rs/o:17645 no yes 4 2018-05-23T12:33:11.320Z 70 11 1065942 1065987 фонолошка способност, фонолошка свесност, специфични језички поремећај, типичан развој језика phonological ability, phonological awareness, specific language impairment, typical language development 376:81'344(043.3) 1738 11A12 2017