o:17645
Компаративна анализа фонолошких способности деце са специфичним језичким поремећајем и деце типичног језичког развоја
докторска дисертација
Comparative analysis of phonological abilities in children with specific language impairment and children with typical language development : doctoral dissertation
sr
Циљ истраживања је био да се утврде фонолошке способности, образац и природа поремећаја у фонолошком развоју деце са специфичним језичким поремећајем. Интересовање за децу са специфичним језичким поремећајем проистиче из чињеница да у нашем класификационом дијагностичком систему не постоје „фонолошки поремећаји“ као изолована дијагностичка категорија, већ се свако дете које има уредне чулне, моторичке функције и просечна интелектуална постигнућа а „заостаје“ у говорно-језичком развоју, дете које је касније проговорило, потом неправилно изговара или уопште не изговара велики број гласова, сврстава у категорију језичког поремећаја „дисфазија“. Са друге стране се дете са наизглед само неправилним изговором неколико гласова сврстава у дијагностичку категорију говорних поремећаја „дислалија“. Стога је у раду дат преглед приступа дефинисању и разматрању развоја фонолошке способности у циљу детерминисања и разумевања природе развојног фонолошког поремећаја...
The purpose of this study was to determine phonological skills, pattern and nature of phonological development disorders in children with specific language impairment. The interest in children with specific language impairment stems from the fact that our diagnostic classification system does not recognize "phonological disorders" as a separate diagnostic category, but classifies every child, having clear sensory, motor functions, and average intellectual achievement, yet "lagging" in speech and language development, or a child who started talking later than expected, then incorrectly pronounces or does not pronounce at all a large number of sounds, in the "dysphasia" category of language disorders. On the other hand, a child with apparently only irregular pronunciation of a few sounds is classified in the diagnostic category of speech disorders called "dyslalia". The present study gives an overview of approaches to defining and reviewing the development of phonological abilities in order to determine and understand the nature of developmental phonological disorders...
Специјална едукација и рехабилитација - Поремећаји језика / Special education and rehabilitation - Language disorders Datum odbrane: 6.9.2017.
фонолошка способност, фонолошка свесност, специфични језички поремећај, типичан развој језика
phonological ability, phonological awareness, specific language impairment, typical language development
yes
50057231
91552101
5779
91552100
50057231
2018-05-23T12:33:11.053Z
45
no
46
mentor
Neda R., 1983-
Milošević
2017
63
mentor
Mile, 1961-
Vuković
2017
63
član komisije
Nada, 1952-
Dobrota Davidović
2017
63
član komisije
Vesna, 1953-
Polovina
2017
269 листова
6899656
http://phaidrabg.bg.ac.rs/o:17645
no
yes
4
2018-05-23T12:33:11.320Z
70
11
1065942
1065987
фонолошка способност, фонолошка свесност, специфични језички поремећај, типичан развој језика
phonological ability, phonological awareness, specific language impairment, typical language development
376:81'344(043.3)
1738
11A12
2017